ROBO CODE
TYTUŁ PROJEKTU: ROBO CODE TEMAT I CELE PROJEKTU: „Robo-Code” to projekt STEM, który koncentruje się na
inżynierii i naukach obliczeniowych, wykorzystując
metodologię odwróconej klasy w celu poprawy
wiedzy uczniów na temat produktów technologicznych
(robota Edison) oraz ich zrozumienia wpływu nauki
i inżynierii na dzisiejszy świat poprzez dzielenie
się wiedzą (kodowanie offline, struktury
programowalne komputerowo) i praktykowanie w celu
utrwalenia.
„Robo-code” ma na celu maksymalne wykorzystanie programu
nauczania szkoły zawodowej i zaznajomienie młodych
uczniów z robotami i aplikacjami programistycznymi
poprzez ćwiczenia praktyczne. Aby osiągnąć taki
podwójny cel, uczniowie szkół zawodowych (Grecja)
uczą dzieci ze szkół podstawowych (Polska i Grecja)
poprzez blended learning w postaci materiałów
wizualnych (wykłady online) na robocie Edison
(struktura) i programowaniu za pomocą EdScratch,
które sami przygotowują , wzbogacaj o wskazówki i publikuj
na TwinSpace w modułach wraz z zadaniami projektowymi,
które 10-latkowie wykonują na zajęciach
prowadzonych przez mentora (nauczyciela projektu).
Aby pomyślnie wykonać zadania, dzieci ze szkoły
podstawowej mogą komunikować się z uczniami VET na
FORUM lub za pomocą narzędzi do współpracy
(np. Padlet), tak aby mogły zadawać pytania
i uzyskiwać odpowiedzi, które im pomogły,
a po przesłaniu otrzymywały informacje zwrotne
na temat ich pracy.
CELE: A.STEM Studenci są zaangażowani w projekt poprzez działania STEM,
które są wynikiem połączenia różnych dziedzin naukowych,
takich jak matematyka, informatyka i inżynieria.
Konstrukcje robotów są realizowane za pomocą
elementów konstrukcyjnych Lego przy użyciu robota
Edison.
Jednym z głównych celów projektu jest umożliwienie uczniom
kontaktu z ważnym elementem
mechanicznym, jakim jest sprzęt.
B. Język obcy Działania w ramach projektu mają na celu poprawę wszystkich
czterech umiejętności (czytania, pisania, słuchania
i mówienia) uczniów szkół podstawowych i średnich
zaangażowanych w „Robo-Code”. Uczniowie używają języka angielskiego, czytają teksty, oglądają filmy,
piszą sprawozdania ze spotkań i wycieczek (lub tłumaczą je
na język angielski) aby pisać o sobie, czytać o innych
i znajdować podobieństwa, wyrażać opinie o partnerach, opisywać obiekty i ich funkcje (np. robota Edison, jego
działanie i sposoby programowania) opisywać procesy
(np. budowa robota) i wydarzenia (Festiwal eTwinning STEAM) uczyć się słownictwa (angielski do określonych celów) przekazywać opinie i odpowiadać na nie (interakcja na
ścianach padletów) komunikować się za pomocą TwinMail
PARTNERZY:
- 1st Vocational School of Drapetsona, Greece
- Szkoła Podstawowa nr 8 im. Orląt Lwowskich w Zamościu, Poland
(Justyna Babiarz-Furmanek, Monika Kaznowska)
- 10th Helioupolis Primary School, Greece
DZIAŁANIA:
- Ice-breaking Activities
- Project LOGO
- Phase 1: Sharing knowledge
- Phase 2: Cooperation
- Phase 3: Collaboration
- Flipped Classroom 1: Presentation of Edison robot
- Setting up Edison Robot and Troubleshooting
- Onsite Meeting 1
- Flipped classroom 2: Edison with scratch=Edscratch
- OnSite meeting 2 -OnLine meeting 2
- Flipped Classroom 3: Gears and Edison
- Flipped Classroom 4: Edison and Transmission Ratio
- Onsite Meeting 3
- Communication
- ICT tools
- Dissemination
- Evaluation results
SUKCESY
- Krajowa Odznaka Jakości 19.08. 2019
- Europejska Odznaka Jakości 30.10. 2019
- I NAGRODA EUROPEJSKA 2020r (w kategorii wiekowej 16-19 lat)