• Działania

        • II EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU

          Uczymy Dzieci Programować

          rok szkolny 2018/2019

          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          Światowy Dzień Pluszowego Misia - wykonywanie kolejnych zadań z programu

          Pluszowy miś to ulubiona zabawka niejednego dziecka. To przyjaciel najmłodszych, powiernik sekretów, radości i trosk. Prowadzone w naszej szkole warsztaty z robotyki i programowania tym razem były fajną okazją do połączenia Światowego Dnia Pluszowego Misia z rozwojem kompetencji cyfrowych uczniów i realizacją kolejnych zadań z programu Uczymy Dzieci Programować. W ramach warsztatów uczniowie programowali roboty OzoBoty oraz kodowali na macie mistrzów kodowania, a wszystkie zadania związane były z ulubieńcem naszych najmłodszych uczniów czyli misiem. Jednemu z zadań towarzyszył poniższy wierszyk:

           

          Pluszowy Miś, dziś od rana

          Uczy się z dziećmi z Ósemki programowania.

          Co to jest kod i jak go stworzyć?

          By robot działał, słuchał się, ,,ożył”

           

          Nasz Miś jest pilny, uczy się chętnie

          Zna już warunki, poznał też pętle

          Kartka, flamastry i karta kodów

          Układ kolorów…jesteś już gotów?

           

          Uczymy dzieci programować

          Będzie w przyszłości to owocować.

          Myślenie logiczne, algorytmiczne

          Już nie wydaje się tak kosmiczne

           

          Misiu narysuj trasę starannie

          Wstaw kody myśląc, nie jak popadnie.

          Przyspiesz, zrób pauzę albo tornado.

          Jedź prosto, skręć w lewo, możesz też w prawo

           

          Sekwencja barw to sprawa kluczowa

          Inaczej robot źle się zachowa.

          Kiedy instrukcja jest wadliwa,

          Właściwa reakcja jest niemożliwa

           

          Misiu! Baw się, twórz, kreatywnie spędź czas

          Od tego właśnie masz tu nas.

          Pracuj w zespołach, szukaj rozwiązań,

          Prawidłowości, schematów, powiązań.

           

          Taki widzimy cel edukacji,

          Uczenie w zabawie, mało narracji.

          Dużo działania i doświadczania

          Tak właśnie w Ósemce uczy się programowania.


          -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          Młodzi programiści Ósemki uczestnicząc w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym „Uczymy Dzieci Programować” na bieżąco wykonują zadnia projektowe ucząc się logicznego i algorytmicznego myślenia. Realizowane zadania pokazują, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając je do codziennych zajęć dydaktycznych niezależnie od realizowanych aktualnie treści.

          >>Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z zajęć realizowanych w ramach projektu<<

          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          23 marca 2018r. uczniowie z klasy 2a wykonywali kolejne zadania w ramach programu Uczymy Dzieci Programować. Tym razem kodowaliśmy z użyciem maty edukacyjnej i kubeczków. Mata MISTRZÓW KODOWANIA daje wiele możliwości programistycznych. Dzięki niej ćwiczymy pamięć, koncentrację, spostrzegawczość. Mata uczy również rozwiązywania problemów w sposób algorytmiczny, myślenia logicznego a także analitycznego. Ćwiczy analizę i syntezę wzrokową. Dzięki niej uczymy się cierpliwości.  Pozostaje nam tylko kodować i programować!

          >>Galeria zdjęć<<

          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          23 kwietnia 2018r. uczestnicy innowacji pedagogicznej I Ty możesz zostać programistą wykonywali kolejne zadania z programu Uczymy Dzieci Programować.

          W ramach warsztatów z robotyki i programowania kodowaliśmy wykorzystując matę edukacyjną. Budowaliśmy kubeczkowe wieże, kodowaliśmy dyktanda graficzne, układaliśmy kubeczkowe sudoku. To tylko niektóre przykłady naszych zadań...

          Jesteśmy przekonani, że ten sposób kodowania jest bardzo atrakcyjny, niesie dużą różnorodność, zmusza dziecko do bycia uważnym i pobudza do motywacji. Nabycie tych umiejętności to przede wszystkim nauka wspierająca współpracę i działanie w zespole. Takie podejście zwiększa motywację dzieci do nauki. Rozwój logicznego myślenia jest jedną z najważniejszych korzyści, jakie niesie ze sobą programowanie. Dla dzieci to cenna lekcja analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Umiejętność myślenia to cecha, której znaczenie z całą pewnością się nie zdezaktualizuje. Poszukiwanie różnych dróg realizacji swoich pomysłów przy pomocy kodu to znakomite ćwiczenie rozwijające kreatywność, które na pewno zaowocuje w przyszłości.

          >>Kolejne zajęcia w ramach projektu<<

          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          W bieżącym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły brali udział w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym Uczymy Dzieci Programować, którego organizatorem była marka EduSense. Honorowy patronat nad programem objęli: Lubelski Park Naukowo Technologiczny, Prezydent Miasta Lublina, Kuratorium Oświaty w Lublinie, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, Mazowiecki Kurator Oświaty, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Gdańsku. W naszej szkole  zajęcia prowadzone były przez nauczyciela informatyki p. Marzenę Mazurek. W ramach projektu uczniowie poznali tajniki programowania robotów OzoBotów, samodzielnie tworzyli algorytmy, pierwsze gry i aplikacje czy wizualne plansze. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem wykonywały wszystkie powierzone im zadania. 

          Nasze działania w zakresie zdobywania umiejętności programistycznych zostały podsumowane przez organizatora i przyznano nam stosowny certyfikat. Czujemy się docenieni, ale przede wszystkim usatysfakcjonowani zdobytą wiedzą.

          Zajęcia z programowania wpłynęły na wzrost samooceny i kreatywności uczniów. Rozwinęły umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania oraz umiejętność współpracy w grupie. Uczniowie dzielili się swoją wiedzą z rówieśnikami. Wzrosło ich zainteresowanie robotyką i programowaniem oraz twórczym korzystaniem z urządzeń cyfrowych.

          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------