• Działania

        • Uczniowie klasy II a Szkoły Podstawowej Nr 8 biorą udział w tym projekcie, dzięki czemu poznają nowoczesne technologie, języki programowania i zagrożenia w sieci. W pierwszym semestrze zrealizowaliśmy cztery scenariusze lekcji dotyczące nowych technologii: W jaki sposób Internet może mi pomóc? Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? Jak działa inteligentny dom? Do czego człowiek wykorzystuje roboty? W drugim semestrze będziemy mieli do zrealizowania 6 lekcji z programowania a uczniowie otrzymają zestaw analogowy do nauki programowania.  

          >>GALERIA ZDJĘĆ<<

          -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          Klasa 2a nadal jest w podróży po świecie nowych technologii czyli realizuje projekt "Technologie z klasą".

          Podczas kolejnej lekcji uczniów odwiedził robot Kodeusz, który wylądował na planecie Ład i Porządek. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się na czym polega programowanie oraz od kiedy ludzie zaczęli programować. Dzieciaki poznały dziewczynkę, która robiła dokładnie to, o co była poproszona. Zajęcia dały też uczniom możliwość stworzenia algorytmu mycia zębów oraz planu dnia na tydzień od poniedziałku do piątku oraz podczas weekendu. Każdy uczeń wypełnił swoją kartę pokładową projektując robota Kodeusza.

          Opisywane zajęcia stanowią cykl lekcji z programowania, podczas których, uczniowie słuchając pewnej historii uświadamiają sobie, jak ważne jest precyzyjne i dokładne wydawanie instrukcji. Zajęcia mają na celu trenować myślenie logiczne tworząc pierwsze skrypty opisujące życie robota.

          >>GALERIA ZDJĘĆ<<

          -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          Roboty, aby mogły prawidłowo działać, posługują się algorytmami. Jest to kod, dzięki któremu dokładnie wiedzą, co i w jaki sposób mają wykonać. Czy podobnie precyzyjne sformułowania pozwolą na odnalezienie skarbu?
          Odpowiedzi na to pytanie szukali uczniowie klasy 2a i 3c wykonując 11 maja kolejne zadania w ramach  programu Technologie z klasą. Podczas zajęć uczniowie ćwiczyli precyzyjne i szczegółowe określanie różnych czynności, a także dostrzeganie występujących między nimi zależności (jeżeli - to/ przyczyna - skutek). Programowanie gry w podchody pozwoliło dzieciom doświadczyć, czym jest odczytywanie i stosowanie się do instrukcji w praktyce czyli jak poruszać się według skryptu określonego w grze terenowej. Taka lekcja to dobra okazja do ćwiczenia umiejętności okołoprogramistycznych i myślenia komputacyjnego.

          >>GALERIA ZDJĘĆ<<

          -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

          W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 2a z nauczycielem informatyki p. Marzeną Mazurek brali udział w Ogólnopolskim Programie Technologie z klasą.

          Eksperci Fundacji Uniwersytet Dzieci stworzyli program, który wspierał nauczycieli we wdrażaniu nowej podstawy programowej z zakresu informatyki. Technologie z klasą to cykl scenariuszy lekcji oraz innowacyjny zestaw edukacyjny do nauki programowaniaszkolenia i wykłady dla nauczycieli oraz webinaria. Treści programu stworzone zostały przez ekspertów z firm technologicznych, ze wsparciem metodycznym Fundacji Uniwersytet Dzieci, która od ponad 10 lat prowadzi fascynujące zajęcia z naukowcami dla dzieci metodą pytań i doświadczeń, a także oferuje nauczycielom bezpłatne scenariusze zajęć.  Udział w programie dał nam możliwość prowadzenia bardzo ciekawych lekcji z wykorzystanie analogowego zestawu do nauki programowania, aplikacji ScratchJunior i Scratch.

          Po całkowitym zrealizowaniu wszystkich scenariuszy, zostaliśmy ocenieni i nagrodzeni stosownym certyfikatem i dyplomem.

          Realizacja tak wartościowego programu to wielka satysfakcja, mnóstwo kreatywnej zabawy, szeroka możliwość ćwiczenia umiejętności programistycznych i myślenia komputacyjnego.

          marzena-mazurek-technologie-z-klasa-i-certyfikat-1528958141.pdf

          marzena-mazurek-technologie-z-klasa-i-dyplom-1528958141_(1).pdf